Få en positiv låneoplevelse hos MiniFinans

Når du ved hjælp af Guds ord efterprøver ’om du er i troen’, vil du se dig selv mere som Gud ser dig. Læg mærke til at Gud gav ham nye opgaver, som han tog imod. Han sagde at hun lagde mere i end alle de rige. For dem der har vedvarende negative følelser, kan tanken om at fryde sig over „mange år“ virke som ren utopi.

Simon Kjær lukker sagen med dopingdømt anfører

. Sammenlign deres omstændigheder eller følelser med dine egne, og tænk over hvad du ville have gjort i deres situation. Vi må selvfølgelig vurdere vores liv i forhold til hele den kristne lære. Og de der har Satans tankegang, prøver måske at forgifte os med det synspunkt den illoyale Elifaz udtrykte - at vi er uden værdi for Gud.

Det kan føles som at trække gardinerne fra og lade sollyset strømme ind i et mørkt rum. Bibelen er ’mægtig ved Gud til nedrivning af fæstningsværker’, deriblandt vrangforestillinger og negative tanker. Jehova lover at han vil ’vende sig mod de nøgnes bøn og ikke ringeagte deres bøn’. Der er sikkert nogle i menigheden du har påvirket i en god retning, ligesom der er nogle i distriktet der har hørt om sandheden takket være dig. Lad os se på tre eksempler der viser hvordan du ved hjælp af Bibelen kan få bekræftet at du er „i troen“, og derved få et positivt syn på dig selv. På grund af alder eller sygdom kan nogle kun bruge meget lidt tid på at forkynde den gode nyhed. Hvis negative følelser i en periode hindrer dig i at gøre så meget i forkyndelsen som du ønsker, så nævn det i bøn. Bed Gud om at lytte til din bøn, ikke kun for at du kan opnå en vis lindring, men også „for at Jehovas navn kan blive forkyndt“. Livet føles måske som en lang række mørke dage. Forestil dig hvad enken må have følt da hun kom ind i tempelforgården med sine to småmønter i hånden. Elias havde stadig stor værdi i Guds øjne, og Jehova gjorde flere ting for at forsikre ham om det. Desuden korrigerede Jehova venligt Elias’ fejlagtige opfattelse, nemlig at ingen andre israelitter var forblevet trofaste. Det vil både gavne dig selv og hjælpe dig til at se hvordan du kan opmuntre andre. Derfor kan vi bruge vores liv til at prise Gud, som har draget os til den sande tilbedelse. Salmisten følte sig „som en ensom fugl på taget“, som om hans problemer var hans eneste selskab. Vi kan ikke plukke ud hvilke dele vi vil følge. Først og fremmest er vi i live. Det kan hjælpe dig til at erstatte enhver tanke om at du er uden værdi for Gud, med tillid til Bibelens forsikring om at du er dyrebar i Jehovas øjne. Men hver eneste af os kan glæde Jehova og opnå frelse ved trofast at holde ud i tjenesten for ham. Tænk tilbage på din tjeneste for Jehova i løbet af det sidste år. Men beretningen om den fattige enke lærer os at Jehova lægger mærke til og værdsætter hver eneste gang vi gør noget for ham, ikke mindst når det er under vanskelige omstændigheder. Når du ligesom den fattige enke gør dit bedste i Jehovas tjeneste, behøver du ikke at tvivle på at du er „i troen“. Han var ’nødstedt’ og led store fysiske eller følelsesmæssige kvaler; han var blevet „svag“ og havde slet ikke kræfter til at klare sine problemer. Hendes eksempel kan hjælpe os til at bevare et positivt syn på os selv trods vores begrænsninger. Få en positiv låneoplevelse hos MiniFinans. Det hun gav, blev blandet med de andres bidrag, og dog fremhævede Jesus hende som noget særligt. Det er selvfølgelig ikke sikkert at vi helt kan få bugt med negative følelser og modløshed under de nuværende forhold. Sådan sparer du flere penge i hverdagen. Elias frygtede for sit liv og flygtede sydpå gennem Juda ind i ørkenen, et øde og barsk sted. Elias fik gavn af Jehovas hjælp, og med fornyet energi genoptog han sin profetgerning. Få en positiv låneoplevelse hos MiniFinans. Og det kunne meget vel være at du, ligesom Elias, har gjort mere for Jehova end du selv er klar over. Derudover har vi et dyrebart håb for fremtiden. Men det var Guds syn på tingene der virkelig betød noget, ikke hvad andre tænkte, og heller ikke hvordan enken så på sig selv. For det første: Tænk på de forskellige måder Jehova har sørget for dig på. De føler måske at hverken de selv eller deres tjeneste har særlig stor værdi for Jehova. Hvis det vi siger og gør, harmonerer med disse sandheder, består vi prøven og viser at vi er „i troen“. Det er Guds bedømmelse af os der tæller. Men Jehovas syn på os er vigtigere end vores eget, og hans tanker er meget højere end vores.

Søvnproblemer - Har du problemer med at sove? Få hjælp her

. Det var løgn på Jobs tid, og det er løgn i dag. Ikke alene måtte hun udholde sorgen over at have mistet sin mand; hun levede også i et samfund hvor de religiøse ledere hellere ville ’opsluge enkernes hjem’ end hjælpe dem. Den onde dronning Jesabel sendte besked til Elias om at hun nok skulle få ham dræbt. Den nødstedtes bønner - dine bønner - kan hjælpe dig når du kæmper med negative tanker. Han sendte en engel for at styrke ham. Alligevel var han på et tidspunkt så langt nede at han bad Jehova om at tage hans liv. Lån online. I virkeligheden havde han prøvet sig selv ud fra sine egne normer og var nået frem til at han var en fiasko, uden værdi for Jehova eller nogen anden. Det der hjalp salmisten, var at han rettede opmærksomheden mod sit forhold til Jehova. Han sagde til Jehova: „Jeg er ikke bedre end mine forfædre.“ Hans pointe var at han følte sig lige så ubrugelig som støvet og knoglerne af hans døde forfædre. Men husk at du har det største privilegium nogen af os kan have nu - nemlig at forkynde den gode nyhed og bære Guds navn. Du tøver måske med at tage denne prøve, især hvis du er bange for at falde igennem. De der senere talte bidragene op og så de to småmønter, har næppe haft nogen anelse om hvor stor værdi mønterne og deres giver havde for Jehova. Læg dog mærke til at Jehova ikke irettesatte ham fordi han ønskede at dø, men i stedet hjalp ham. Nu hvor Elias var alene med sine tanker, overbeviste han sig selv om at hans arbejde som profet var nytteløst

Kommentarer