Hvilke ting skal man være opmærksom på?

Dette er første step for at sikre dig at du vælger et ordentligt dæk. Det hænder, at jeg spørger de professionelle kommunikationsfolk i min organisation, hvordan jeg skal håndtere til en specifik situation, men jeg kunne aldrig finde på at spørge dem, hvad jeg skal synes. Mennesker, som kommer med negative kommentarer og kritiserer alt og alle på de sociale medier. Det er ikke alt, jeg kan tillade mig at sige. Vi bliver nødt til at have holdninger. Det skal helst være sådan, at folk føler, de kender mig lidt bedre for hver post, de læser. Hvis det ikke giver mening, er det lidt som at drikke rumænsk rødvin – det giver ingen værdi.

Kend dit vinterdæk - Læs guide til vinterhjul

. Det optimale dæktryk findes i bilens manual og bør bestræbes på at blive opfyldt. Og en af de ting, de sagde var, at de ikke hverken kendte eller kunne huske mine forgængere. Så skrev jeg på de sociale medier, at SKAT da måtte have bedre ting at tage sig til end at gå efter de store selskaber, der i forvejen står for så stor en andel af deres indtægter. Gør du ikke det, risikerer du dækskader og i værste tilfælde dækeksplosion. Du skal dog også være opmærksom på mønsterdybden. Det er et lidt mere ’safe’ emnevalg, end det jeg skriver på dansk. Hastighedskoden angiver hvor høj en hastighed bilen er typegodkendt til at køre. En ting som alle dog kan blive enige om, og det er at hvis man vil være på den sikre side, er det en god idé at montere vinterhjul i vinterperioden. Men jeg fik også et ønske om at være mere offensiv i min kommunikation, og det blev jeg.” Du har sagt i et interview, at jo bedre det går, jo mere usikker bliver du. De er rimelig ligeglade med de udfordringer, Grundfos måtte have.

Unboxing - Ny barnevogn! Baby Jogger City Premier

. På det tidspunkt var der en sag i medierne om de danske skattemyndigheder, og at Grundfos sammen med en række andre selskaber risikerede at blive dobbelt beskattede. Disse regler er de mest væsentlige regler fra de mest besøgte lande: Det er påbudt at køre med vinterdæk mellem d. Men den udadvendte rolle stod ikke i kortene fra første dag og har da også givet et par knubs på vejen. Får styr på vinterdæk Vinterdæk giver anledning til stor forvirring med hensyn til nødvendighed. Det betød, at jeg i den engelske presse fik en rimelig hård medfart: ”CEO of Lego Thinks Children are Ruthless Bastards”. Det bliver dog mere kryptisk når vi kommer til hastighedskodningen på bildækket.

Kontakt DSB Kundeservice - Få svar på dine …

. Når jeg tænkte over det, havde jeg jo heller ingen interesse i at gå i clinch med SKAT. Regler for bildæk i udlandet Du skal være opmærksom på de regler som er påtvunget billister med vinterdæk hvis du kører rundt i udlandet. Og nogle gange, kan dét godt være en vigtig pointe. Jeg har lige så meget ret til at tale som alle andre. Dermed har jeg også færre mennesker at bekymre mig om. Dem som mener at man bør have vinterdæk og dem som ikke mener at det er en nødvendighed. Lån penge hurtigt uden sikkerhed. Med det sagt har jeg dog tidligt lært, at man skal overveje, hvorfor man har lyst til at udtale sig. Vinterdæk er påbudt såfremt her er sne, snesjap, frost eller is på vejene. Det fik jeg virkelig mange strøg for i medierne – det skulle jeg ikke udtale mig om. For der vil altid være folk, der synes, man er et dumt svin. Beregning på lån fra Føniks Privatlån. Derfor udtaler jeg mig kun om de ting, der giver mening for mig. Men jeg har en regel om ikke at være partipolitisk. Men det, der tager tid, er at læse – ikke at skrive. Vinterdæk ikke påbudt i Schweiz, dog kan bøder gives på baggrund af køretøjer som ikke er rustet til vintervejr. Det er ikke en hemmelighed, at jeg personligt ligger i det liberale hjørne, men når jeg udtaler mig, skal det altid relaterer sig til specifikke sager og dagsordener. Fx er vi nok mange der stadig er usikre på digitaliseringen, og hvor den bærer os hen. Dengang jeg var i Lego, sagde jeg for eksempel for sjov i forbindelse med en produktlancering, at ”children are ruthless bastards”. Det er ikke påbudt at køre med vinterdæk i Norge, men billisten er påkrævet at have tilstrækkeligt vejgreb. Dette er essentielt for dækkets vejgreb. Det finder du ud af ved at kigge på E-anmærkningen. Men jeg tror, man skal passe på med at antage, at det gør en forskel i forhold til, hvordan man kommunikerer. At de hverken kan lide eller hader det, jeg har skrevet. Det handler ikke om, at folk skal se og anerkende mig, men at de tager stilling. Med sine mærkesager inden for bæredygtighed og digital transformation er Mads Nipper blevet kendt som en passioneret og aktivt kommunikerende CEO for virksomhedens Grundfos. For at det ikke skal være løgn kan gruppen som bakker op om vinterdæk yderligere opdeles i små undergrupper som alle har en forskellig holdning til hvornår vinterhjulene bør monteres. Den digitale transformation gør, at vi ikke kan tage noget for givet. Dernæst skal du være opmærksom på hastighedskoden som gerne skal svare den som din bils tophastighed. Allerede dér blev jeg mere synlig i virksomheden. Sådan noget som fx integration i Europa, det tør jeg ikke gå ud med, fordi jeg ikke ville kunne vide, hvor det bærer hen. Du kan således ikke trække ’turistkortet’ hvis du ubevidst har brudt loven. Og det er er tid godt givet ud. Det betyder selvfølgelig, at jeg har det store privilegie, at flere gerne vil lytte, når jeg taler, og det er da noget, jeg gerne vil udnytte. Ud over hastighedskoden, har bildæk også en firecifret datomærkning. Det går ikke, at man kommer uforberedt til bordet.. Grundfos er ikke børsnoteret. Grundfos laver nogle af de bedste intelligente pumper på markedet, men vi kan ikke være sikre på, at Google eller Apple ikke pludselig begynder at udvikle pumper, som bliver intelligente via en bluetooth-opkobling. Jeg havde ikke tænkt det igennem. Dengang du var i Lego, levede du lidt et stille liv. Hellere fokusere på sager som klimadebatten, der giver værdi for samfundet og for Grundfos. Det er dit ansvar at sætte dig ind i lovgivningen. Til fx bæredygtighed og digital transformation.  Og derfor kan det sagtens ske, at jeg den ene dag kritiserer højrefløjens manglende ambitioner på området, og den næste dag kritiserer venstrefløjens. Så kan det godt være, at nogen synes, jeg er en skiderik, fordi jeg siger tingene, som de er. Men man skal også passe på ikke at blive undskyldende i sin kommunikation. Så jeg besluttede mig for at være mere synlig, både i forhold til organisationen og medarbejderne. Tjek bilens dæktryk Det er essentielt for dækkets velgående at du regelmæssigt tjekker dæktrykket. Det fratager min rolle som CEO mig ikke. Sådan vælger du de rigtige Vinterhjul For at sikre at du vælger det rigtige bildæk er det vigtigt at være opmærksom på de informationer som dækket afslører.

Dog altid påkrævet i perioden i Aostadalen.

Nyt gulv: Hvilket gulv skal jeg vælge? -

. Derudover skal du naturligvis være opmærksom på M&S mærkningen som angiver om du har fat i et vinterdæk. Smage lidt for meget af kommunikationsafdeling. Sidst men ikke mindst er EU mærkningen sikkerheds- og miljømærket også angivet. Er det et amerikansk dæk skal du i stedet kigge på DOT-mærket. Nogle gange skal man tænke sig om, fordi ironi og humor – lige så effektiv som det kan være – også kan være en boomerang, der kommer lige tilbage til én. Det gælder også mine medarbejdere – de skal vide, hvad jeg står for, og hvem de arbejder for. Især når vejgrebet er dårligt på grund af sne og is på vejene. På den ene side kan folk deles op i to grupper. Det kommunikerede vi åbent ud. Men jeg går mindre op i likes og mere op i kommentarer og delinger – altså engagement. Har du en bil uden automatisk dæktryksmål kan du tjekke dæktrykket selv, hvilket blot kræver at du anskaffer en dæktrykmåler. Som organisation skal vi også forholde os til det globale marked, og i Kina er det fx ikke ok at vise sårbarhed. Men det er svært for os at vide alt det, som vi skal vide for at kunne gøre det. Det kræver mod at være at være så synlig og proaktiv en CEO-type. Generelt kommer man bare længst med ærlighed. Hvis du ikke kan være ligeglad med dem, så tager det for meget af din energi. En af de ting, jeg gjorde, da jeg fik stillingen, var at spørge en del af de mennesker, jeg kendte og respekterede, til råds. Det lærte mig, at skal være selektiv med de sager, jeg går ind i. Først og fremmest er det vigtigt at se efter om dækket opfylder EU-regulativet, såfremt det er produceret i EU. Hvilke ting skal man være opmærksom på. Det er der ikke mange CEOs, der italesætter. Er sparxpres en bank?. Det er rigtig nok, at jeg ikke har en aktiekurs, jeg skal bekymre mig om. Det er der mange, der siger. Det handler om at være sig selv og synes det, man synes. Det kan man miste på, så det skal vi også forholde os til. Så har jeg ikke gjort det godt. Rent praktisk betød det blandt andet, at jeg skiftede min dør ud med en glasdør. Nu er du kåret til den danske CEO, der gør sig allerbedst på de sociale medier. Men man skal også vide, at man ikke altid kan være venner med alle. Det værste, der kan ske på sociale medier, er at folk er ligeglade. Vi vil gerne være et af de vigtigste selskaber i verden på klimafronten, og det kræver, at man hele tiden sætter sig ind i, hvad der sker indenfor bæredygtighed og grøn omstilling, og hvem, der siger hvad. Jeg er ret god til bare at lade den slags suse forbi mine ører. Der er stadig en masse interessenter, jeg skal forholde mig til – ejere, medarbejdere, og kunder i forskellige markeder. Samtidig har dæktrykket også betydning for dit brændstofforbrug. Min kommunikation er personlig og kan være mere nærværende og mere interessant at læse. Jeg gjorde det jo kun rent impulsivt, fordi jeg var sur, og det skal man ikke. Dette er dog ikke nødvendigt med vinterdæk. Det er tydeligt, at du er en CEO med fokus på innovation og på at skabe værdi for samfundet. Det tager mig under en halv time om dagen at være på sociale medier. Tænk på alle de mennesker, der sætter deres lid til, at jeg leder dem i den rigtige retning. At man siger til sine medarbejdere: ”Jeg ved sgu heller ikke så meget om digitalisering, men sammen kan vi komme sikkert derhen.” Det er et gennemgående tema på din blog: Dine usikkerheder og frustrationer. Email Protection. Først og fremmest er et vinterdæk visuelt markeret med et snefnugsymbol og et bjergtegn, samt et indprentet M&S. Dengang jeg først gik i gang, kastede jeg mig ud på dybt vand – og fik i den grad ørerne i maskinen. Jeg ved ikke nok om det og kunne snildt tale mig ind i et hjørne. Men jeg ser ikke usikkerheden som en fjende – det er en drivkraft og et vilkår, der hele tiden holder os i gang

Kommentarer